Biuletyn Informacji Publicznej

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Czółnach

Deklaracja dostępności

1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Czółnach (Czółna 103, 24-220 Niedrzwica Duża, tel: 724 815 035, email: spczolna@czolna.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Szkoła Podstawowa im. Orła Białego w Czółnach.

2. Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: 2019-12-12.

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-01-17.

3. Dane kontaktowe

W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Sylwia Dziekanowska, e-mail: spczolna@czolna.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 724 815 035. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.

4. Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa Szkoły Podstawowej w Czółnach jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  1. Pewne treści opublikowane na stronie (informacje w postaci artykułów, załączniki, zdjęcia, grafiki) mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilych podmiotów publicznych.
  2. Brak audiodeskrypcji oraz napisów dla materiałów video/multimedialnych opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej internetowych  aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Pewne zdjęcia/grafiki zawierają nieadekwatne tytuły alternatywne.
  3.  Filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i głuchych.
  4. Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
  5. Dokumenty w PDF nie są dokumentami edytowalnymi.
  6. Część plików  nie  jest  dostępnych  cyfrowo.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:

  • podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
  • możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
  • uporządkowana przejrzysta mapa strony,
  • artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
  • treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
  • strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.

5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-04. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Deklarację  sporządzono na  podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracownika Szkoły Podstawowej w Czółnach.

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-15.

6. Informacje na temat procedury

Serwis urzędu został stworzony zgodnie ze standardami W3C oraz WCAG2.0 w oparciu o mechanizmy ułatwiające osobom niepełnosprawnym dostęp do publikowanych treści. Serwis jest zgodny ze standardami W3C: HTML5, WCAG 2.0 (Podwójne A).

Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.

Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

7. Skróty klawiaturowe

Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

8. Dostępność architektoniczna

  1. Budynek Szkoły Podstawowej w Czółnach jest budynkiem czterokondygnacyjnym. Do budynku szkoły prowadzi główne wejście znajdujące się przy drodze dojazdowej.
  2. Na terenie szkoły są  miejsca parkingowe, z jednym miejscem dla osób niepełnosprawnych z zamalowaną niebieską kopertą. Od miejsca parkingowego do furtki prowadzi podjazd dla osób niepełnosprawnych.
  3. Do budynku prowadzą dwa wejścia –A i B. Wejście A jest głównym wejściem przeznaczonym zarówno dla gości jak i pracowników (brak jest oznaczenia, które wejście jest przystosowane dla osób mających problem z poruszaniem się). Do wejścia głównego prowadzą schody bez podjazdu dla osób niepełnosprawnych. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  4. Do budynku prowadzą drzwi dwuskrzydłowe.
  5. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi.
  6. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro, 2 piętro i piwnica) znajduje się korytarz. Budynek  nie posiada windy. Na każdy poziom można dostać się schodami. Przy schodach zamontowane są barierki.
  7. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i audiodeskrypcji.
  8. Istniejąca  w budynku toaleta nie jest  w pełni dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
  9. Istnieje możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  10. Szkoła zapewnia wszystkim zainteresowanym przy załatwieniu spraw bezpłatną pomoc tłumacza języka migowego. Osoba uprawniona do skorzystania z pomocy tłumacza winna zgłosić w sekretariacie Szkoły chęć skorzystania ze świadczenia co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą.

9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami

Strona internetowa posiada ułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami.

Narzędzie ułatwień dostępu:

  1. zmiana kontrastu
  2. zmiana wielkości czcionki
  3. skróty klawiaturowe standardowe
  4. obsługa serwisu za pomocą klawiatury i myszki
  5. podświetlane linki
  6. mapa strony
  7. tłumaczenia na dowolny język

10. Aplikacje mobilne

Brak

11. Informacje dodatkowe

Każdy zainteresowany ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możliwe jest także  udostępnienie informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audio deskrypcji, itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny jakim jest szkoła  realizuje żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich